Categories
News

German Public Broadcaster Leaves Ukraine Coverage to Open Society

ER Editor: Related to media coverage, we highly recommend this exhaustive piece by Larry Romanoff writing for Unz Review, with the unlikely title of Ukraine: Putin, the Pope, and Wayne Gretzky. Of note: “This is […]
The post German Public Broadcaster Leaves Ukraine Coverage to Open…


ER Editor: Related to media coverage, we highly recommend this exhaustive piece by Larry Romanoff writing for Unz Review, with the unlikely title of Ukraine: Putin, the Pope, and Wayne Gretzky. Of note:

“This is the largest, and most shocking, display of a centrally-controlled media flood of vicious invective that I have ever seen.”

The intensity of the attacks on Russia are breath-taking. The false and twisted reports are finding new highs of dishonesty, and the range of items assembled to “punish” Russia would have been beyond the limits of my imagination only a week ago. Looking at the entire landscape, it is obvious this is all being tightly orchestrated from a central source, the usual suspects who benefit most from all wars, but it is astonishing to see how wildly they are grasping and how useless many of their actions must be. There seems almost a desperation to inflict pain, no matter how trivial, and to give the impression of an international consensus of inflicting pain. Some of the Western actions are serious, some almost comical, and others absolutely ridiculous. I have attempted here to give you a small sample of what I have collected. The main thread through all of it is the intensity of the attacks and the lies being told.

Below, FreeWest Media reports on the George Soros influence over ARD, one of Germany’s TWO public broadcasters (ZDF is the other). It is made up of 9 regional broadcasters; its international arm is Deutsche Welle (DW), very much an MSM outlet as we’ve frequently found at Europe Reloaded. We use it sparingly.

Ukrainian oligarch Igor (Ihor) Kolomoisky gets mentioned below. See this report we recently put out on his ties to Soros and Zelensky:

Soros Helped known Actor/Comedian Volodymyr Zelensky become President of Ukraine by Brainwashing the Country [VIDEO]

***

Meanwhile, Russia Blocks Facebook.*

*The story is from RT, which we can’t access inside Europe! Thanks to Aletho News for picking this up for us.

********

German Public Broadcaster Leaves Ukraine Coverage to Open Society

Especially in times of war, it would be important to get the most reliable and factual information possible, but, “the first casualty of war is always the truth”, as US Senator Hiram Johnson stated in 1914. Today, German public broadcaster ARD in particular relies almost exclusively on “experts” from the Open Society Network in its reporting, which is financed by George Soros to the tune of 32 billion dollars.

Experienced war correspondents are in short supply at ARD right now.

On 1 March, ARD reporter Danko Handrik preferred to report from the Slovakian border, where Arabs and Africans are conspicuously over-represented among the “Ukrainian refugees”. Medieninsider.com called ARD “only willing to report under certain conditions”.

Reporting from Kiev was journalist Anna Kosstutschenko from the English-language Ukrainian foreign channel UATV, who joined in from her bathroom. UATV belongs to the oligarch Ihor Kolomoisky, patron saint of Ukrainian President and clown by profession, Vladimir Zelensky.

In ARD’s “Brennpunkt” on Tuesday, presenter Ellen Ehni conducted a tearful interview with Darya Romanenko, head of the civil society NGO “Drukarnia” from Kiev-occupied Slavyansk in eastern Ukraine. Drukarnia is part of the “Deutsch-Russischer Austauschs e.V.” from Berlin, which works closely with other civil society NGOs and was banned from Russia in 2021 for exerting “foreign influence”, a euphemism for regime change operations. Romanenko was identified by ARD only as “an employee of a peace organisation”.

Afterwards, “ARD-Brennpunkt” featured the Ukrainian MP and former education minister Inna Sovsun, who at length reported from Kiev on Russian special forces allegedly shooting children. “Whenever Putin opens his mouth, he lies,” Sovsun declared. Putin wants to destroy “Ukraine” and “the idea of democracy in the world”. It is not clear what kind of audience this child-like depiction was intended for.

Sovsun is a staff member of the think tank CEDOS, which in 2020 received $115 000 from George Soros’ International Renaissance Foundation and $17 000 from the German Green Party’s Heinrich Böll Foundation. In 2016, CEDOS received 124 000 US dollars from the Open Society.

On “ARD-Brennpunkt” on 28 February, presenter Ellen Ehni spoke with Gwendolyn Sasse from the Centre for Eastern European and International Studies ZOiS, who was allowed to speculate about Vladimir Putin’s state of mind. Sasse was an assistant professor at George Soros’ Central European University and met with Goran Buldioski, head of the Open Society Think Tank Fund, and other CEU leaders in 2014, for example, for Merkel advisor Gerald Knaus’ European Stability Initiative.

Ehni then spoke with Giessen-based lawyer Ario Dehghani of the law firm Redcliffe Partners, who lives in Ukraine. Dehghani works with the Anti-Corruption Research and Education Centre (ACREC), which received US$200 000 from Open Society in 2017-2020.

On Monday, Tagesschau interviewed Rebekka Krauß from the association “Space-Eye Regensburg”, an offshoot of the Open Borders NGO “Sea-Eye”, which was launched in November 2018 by Sea-Eye founder Michael Buschheuer.

None of the guests interviewed were labelled as employees of George Soros’ controversial Open Society Foundation.

************

Source

••••

The Liberty Beacon Project is now expanding at a near exponential rate, and for this we are grateful and excited! But we must also be practical. For 7 years we have not asked for any donations, and have built this project with our own funds as we grew. We are now experiencing ever increasing growing pains due to the large number of websites and projects we represent. So we have just installed donation buttons on our websites and ask that you consider this when you visit them. Nothing is too small. We thank you for all your support and your considerations … (TLB)

••••

Comment Policy: As a privately owned web site, we reserve the right to remove comments that contain spam, advertising, vulgarity, threats of violence, racism, or personal/abusive attacks on other users. This also applies to trolling, the use of more than one alias, or just intentional mischief. Enforcement of this policy is at the discretion of this websites administrators. Repeat offenders may be blocked or permanently banned without prior warning.

••••

Disclaimer: TLB websites contain copyrighted material the use of which has not always been specifically authorized by the copyright owner. We are making such material available to our readers under the provisions of “fair use” in an effort to advance a better understanding of political, health, economic and social issues. The material on this site is distributed without profit to those who have expressed a prior interest in receiving it for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted material for purposes other than “fair use” you must request permission from the copyright owner.

••••

Disclaimer: The information and opinions shared are for informational purposes only including, but not limited to, text, graphics, images and other material are not intended as medical advice or instruction. Nothing mentioned is intended to be a substitute for professional medical advice, diagnosis or treatment.

Visit Original Source

Please follow and like us:

Visit Original Source

Leave a Reply

Your email address will not be published.